Maak kennis met onze copywriter en digital marketeer Kenneth

Omdat het altijd leuker is om een gezicht te plakken op een onderneming, stellen we onszelf graag kort voor. Aan de hand van 5 korte vragen kan je dan ook kennis maken met de teamleden van Horizon Partners.

En vandaag is het de beurt aan Kenneth, onze eigenste digital marketeer en copywriter. Geboren en getogen in Herentals maar een echte globetrotter 🌎. En laat zijn 25 jonge lentes je niet misleiden, hij ademt digitale marketing.

5 vragen die ervoor zorgen dat je Kenneth beter leert kennen:

 

    1. Waarom digitale marketing?

 

Wel, ik kom uit een nest van zelfstandige ondernemers en mijn vader vooral zag het belang van digitalisering al vroeg. Zo las hij eind jaren ’90 over de opkomst van de persoonlijke computer en het internet. Hij runde toen een antiekbedrijf en had wel interesse om te exporteren naar de Verenigde Staten. Via een kennis kwam hij in contact met een “early adopter” online marketeer die voor hem een website kon bouwen. In die tijd volstond dat om zijn bereik te verruimen tot over de grote plas en al heel snel kwamen de orders uit Amerika binnen.

Die ervaring heeft me enorm geïnspireerd om te kiezen voor marketing: Een manier voor bedrijven om te groeien en nieuwe markten te ontdekken. Als je daar als partner kan aan bijdragen, dat is gewoon fantastisch. Ik geloof echt dat sterke digitale marketing de bedrijfsdoelstellingen gevoelig kan verbeteren.

 

    1. Hoe wil je juist het verschil maken als digitale marketeer?

 

De markt van digitale marketing lijkt verzadigd op het eerste zicht. Het verschil maken en meerwaarde bieden is enorm belangrijk. Ik geloof echter dat een individuele en persoonlijke aanpak per klant het verschil zal maken. Geen voorgekauwde oplossingen, maar een op maat gemaakt traject dat aansluit bij de noden van de klant.

Bovendien geloven we heel sterk in growth marketing: op een systematische manier, a.d.h.v. data-gedreven experimenten, digitale marketing inzetten om een bedrijf te laten groeien. Veel bedrijven kopiëren nog te vaak de traditionele marketing methodes van 20 jaar terug terwijl de (marketing) wereld er vandaag helemaal anders uit ziet. En dat zorgt vaak voor hoge kosten en magere resultaten.

 

    1. Wat is de meest waardevolle les uit die je al geleerd hebt en die je nu nog concreet toepast?

 

De meest waardevolle les kwam toch van Marko Heijl, auteur en docent sportmarketing aan KdG en de VUB. Hij concludeerde: “Met gezond boerenverstand kom je nog steeds het verste in marketing. Het is absoluut geen rocket science!

Ik ben helemaal eens met deze uitspraak, al heb ik als digital marketeer uiteraard ook een zwak voor cijfers en analyseer ik de resultaten van campagnes op een kritische en doordachte manier. Een gezonde mix van boerenverstand op strategisch niveau en analytisch verstand op campagne-niveau boeken op lange termijn de beste resultaten.

 

    1. Waar wil je over tien jaar staan?

 

De online marketingwereld evolueert continu, vandaar investeren we ook zeer sterk in opleidingen zodat we steeds de algoritmes van de belangrijkste socials  (Google, Facebook, Instagram en Linkedin) kennen en op die manier de beste resultaten voor onze klanten kunnen realiseren.

Hoe de wereld rondom ons zal evolueren tegen 2031 is koffiedik kijken natuurlijk. Wel ben ik er rotsvast van overtuigd dat we ook in de toekomst een enorme toegevoegde waarde zullen blijven voor ondernemers: Een all round partner die samen de lange termijn strategie van de onderneming vormgeeft en ondersteunt d.m.v. digitale marketing.

Ook merk ik op dat een enorm sterk aandeel van ondernemers in Vlaanderen nog niet aan digitalisering doet. Ik vermoed dat zij in het komende decennium overstag zullen gaan en ook het pad van het internet kiezen om hun bedrijf te doen groeien. Het potentieel voor Horizon Partners om hierin een sterke partnerrol op te nemen is en blijft enorm.

 

    1. Wat is je goede voornemen voor 2021?

 

Op een bevlogen moment heb ik mij samen met enkele vrienden ingeschreven voor de Antwerp Night Marathon🏃🏻. Ik ga dus regelmatig het hoofd leegmaken na een drukke werkdag door de loopschoenen aan te binden. Het is mijn allereerste marathon dus qua tijd stel ik mij geen te straffe doelen. Bovendien loop ik de marathon ten voordele van het Herentalse kinderkankerfonds Olivia Fund, dat ik ook ondersteun samen met William via de Neteland Natuurloop vzw.👏🏻

 

Kenneth is, samen met William, de drijvende kracht bij Horizon Partners als het aankomt op digitale marketing, webdesign en branding. Kom je graag meer te weten over wat zij voor jou kunnen doen? Plan dan zeker een afspraak in of neem contact met William op via kenneth@horizonpartners.be .

Ook het andere lid van ons digital marketing team leren kennen? Neem dan hier een kijkje voor de blogpost van William.

SAMEN GROEIEN

Het team van Horizon Partners ademt ondernemen en staat te popelen om met jou van gedachten te wisselen. Met de juiste vragen identificeren we samen ongetwijfeld kansen voor jouw onderneming, zowel strategisch als financieel.

Gratis en vrijblijvend eens van gedachten wisselen? Plan dan hier makkelijk jouw afspraak!

LET'S MEET

Selecteer je dienst*
Wanneer?*
Je voornaam*
Je familienaam*
Je telefoonnummer
Geef je ons graag al wat meer info?
Je e-mailadres*
Je bedrijfsnaam