Je hebt een website laten maken voor je zaak, maar er komen geen leads of bezoekers binnen? Laat je niet ontmoedigen, dit gebeurt vaker dan je denkt. Het creëren van een website is namelijk maar de eerste stap in online marketing.

De dag van vandaag is het echter niet meer zo eenvoudig om op te vallen online. Het grootste aanbod aan websites en bedrijven online dat we ooit gekend hebben en grotere (social) mediabudgetten zorgen voor een uiterst competitief landschap. Je moet er dus voor zorgen dat je er echt uit springt en potentiële klanten vlot kan bereiken.

 

De beste plaats om een lijk te verbergen is de tweede pagina van Google.

Meer Klanten En Bezoekers Op Je Website

Geef nu eerlijk toe: Wanneer heb jij voor het laatst alle zoekresultaten grondig bekeken als je zelf via Google zoekt?

Je mikt op de toppositie, want zo krijg je bezoekers binnen. Dat gecombineerd met sterke social media posts die mensen bereiken, interessante content die bezoekers lokt en een website die een echte leadgenerator wordt. Dit vergt tijd, energie en soms zuur verdiende centen.

Maar niet getreurd: je kan er dus echt wel iets aan doen. Je kan jouw website hoger in de zoekresultaten van Google (en Bing) krijgen, je kan ervoor zorgen dat je de juiste mensen op social media bereikt en je kan er al zeker voor zorgen dat je klanten hun weg vinden naar jouw zaak online én contact met je opnemen.

Meer Klanten En Bezoekers Op Je Website

En het leuke aan online marketing is dat je return heel meetbaar is. Je kan dus snel en gericht testen uitvoeren, bijsturen waar nodig en zo voor een optimaal resultaat gaan. Dus geen torenhoge uitgaven zonder het direct effect te kunnen meten, maar wel heel gerichte acties met meetbare resultaten.

Enkele concrete tips om zelf mee aan de slag te gaan

We delen graag enkele concrete tips om je op weg te helpen:

  • Begin bij het begin: Link je website met Google Analytics. Meten is weten en dat is nu net wat deze gratis tool doet. Het geeft je o.a. inzicht in het aantal bezoekers van je website maar ook via welke kanalen ze bij jou terecht komen, welke pagina’s het meest bezocht worden, hoe de bezoeker zich juist gedraagt en wanneer ze jouw website verlaten. Zo kan je concreet actie ondernemen om meer klanten via je website te bereiken.Hoe je dit doet, kan je hier terug vinden.PRO TIP: Link ook met deze andere gratis tool, Google Search Console, zodat je ook kan nagaan via welke zoekresultaten bezoekers op jouw website terecht komen. Gebruik je advertenties of wil je ze gaan inzetten? Dan schuilt hier een schat aan informatie. Zoek je nog informatie om blogposts te schrijven? Dan vind je hier ongetwijfeld ook veel inspiratie.
  • Gebruik social media voor je bedrijf: Je hoeft niet meteen op alle social media kanalen aanwezig te zijn, maar kies er alvast één uit waar je de focus op legt in het begin. Post regelmatig nuttige tips, updates over je bedrijf of gewoon leuke info die jouw doelpubliek en klanten boeit. Afhankelijk van jouw klanten kan je kiezen voor LinkedIn (focus op B2B) of Facebook, Pinterest en Instagram (focus op B2C).PRO TIP: Post je niet alleen leuke updates maar ga je ook in dialoog met (potentiële) klanten dan kan je het volledige potentieel van deze platformen benutten.

 

  • Schuw advertenties niet: Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, … ze bieden allemaal advertentiemogelijkheden. Je kan heel gericht targetten op jouw gewenste klanten en zo jouw bereik vergroten. En dit op een efficiënte manier. Deze platformen beschikken namelijk over een schat van data en een goede advertentiestrategie bereikt de juiste klant op het juiste moment.PRO TIP: Test verschillende doelgroepen en combinaties uit om te kijken wat het  beste werkt. Definieer op voorhand een budget en periode en analyseer je resultaten.  Zo kan je steeds verder gaan met de beste resultaten en je budget zo efficiënt mogelijk     spenderen.PRO TIP: Wist-je-dat YouTube en Pinterest heel goedkope maar effectieve kanalen zijn om op te adverteren?  

 

  • Content op je website: Zorg voor originele en boeiende content op je website. We know, geen eenvoudige opdracht. Maar je doet er toch goed aan om je website te voorzien van de nodige inhoud, zodat mensen ook echt iets kunnen lezen wanner ze de weg naar jouw website hebben gevonden. En we hebben het dan niet alleen over de productomschrijvingen, de pluspunten van je bedrijf of het adres van je winkel … . Zorg voor meerwaarde door prangende vragen van klanten en bezoekers te beantwoorden, artikels van relevante topics te delen of te schrijven, …PRO TIP: Doe een zoekwoordenanalyse zodat je weet wat er leeft bij jouw  (potentiële) klanten en bezoekers. Bouw vervolgens je inhoud op rond de belangrijkste keywords  zodat jouw bezoekers hoogwaardige content krijgen over voor hen relevante  topics. Google zal er in ieder geval van smullen en jouw bezoekers ongetwijfeld ook.  De stap naar een echte conversie wordt op die manier opnieuw wat kleiner.

 

CTA

Meer Klanten En Bezoekers Op Je Website

Het kan soms overweldigend zijn, maar net zoals elk ander aspect van jouw onderneming vraagt ook jouw website en online aanwezigheid de nodige aandacht. Als je dit alles wil zien renderen alleszins. Simpelweg een website online plaatsen en hopen dat je daardoor meer klanten krijgt, is niet langer aan de orde.

Een goede online marketing strategie gecombineerd met een actieve opvolging bieden de mogelijkheid om van jouw website een echte klantenmagneet te maken. Maar actie is nodig.

Ben je benieuwd naar de prestaties van jouw website of kunnen we je helpen om je online aanwezigheid om te zetten in echte leads? Aarzel dan niet en stuur ons een e-mail, plan een afspraak in of bel ons. We staan klaar voor jou.

 

SAMEN GROEIEN

Het team van Horizon Partners ademt ondernemen en staat te popelen om met jou van gedachten te wisselen. Met de juiste vragen identificeren we samen ongetwijfeld kansen voor jouw onderneming, zowel strategisch als financieel.

Gratis en vrijblijvend eens van gedachten wisselen? Plan dan hier makkelijk jouw afspraak!

LET'S MEET

Selecteer je dienst*
Wanneer?*
Je voornaam*
Je familienaam*
Je telefoonnummer
Geef je ons graag al wat meer info?
Je e-mailadres*
Je bedrijfsnaam